"Nincs több ellentmondásos építészeti stílus"
A filmkészítés olyan, mint egy épület tervezése – mondja a Brutalista rendezője, Brady Corbet.

Brady Corbet amerikai rendező harmadik nagyjátékfilmje, A brutalista, egy fiktív magyar származású építész, Tóth László életét mutatja be, aki a második világháború után az Egyesült Államokba emigrálva próbálja újjáépíteni életét és karrierjét. A film alapötletét Jean-Louis Cohen Architecture in Uniform című könyve adta, amely az építészet és a második világháború traumája közötti kapcsolatra fókuszál.

A film főhősének karakterébe több valós építész, például Breuer Marcell, Paul Rudolph, Ludwig Mies van der Rohe és Moholy-Nagy László alakját ötvözték. A rendező szerette volna bemutatni a bevándorlók küzdelmeit és az amerikai álom elérésének nehézségeit, különösen a háború utáni időszakban.
A brutalista tisztelgés azon művészek előtt, akiknek tehetségét és álmait a történelem viszontagságai akadályozták meg a kibontakozásban.
A film készítése során Corbet és felesége, Mona Fastvold forgatókönyvíró-rendező, alapos kutatómunkát végeztek a brutalista építészet és a 20. századi magyar történelem terén. A forgatókönyv megírásakor számos valós eseményt és személyt vettek alapul, hogy hitelesen ábrázolják a főszereplő küzdelmeit és sikereit.
Az építészeti szakma képviselői vegyesen fogadták a filmet. Egyesek dicsérik a film részletes kutatómunkáját és a brutalista építészet iránti tiszteletét, míg mások kritikusan szemlélik a történet fikciós elemeit és a karakterek ábrázolását. A film látványvilága és a brutalista építészet bemutatása azonban általánosan elismerést váltott ki.